En flicka står mitt i en grupp av andra flickor med cyklar och pratar och gestikulerar med handen. Alla flickor har likadana lila t-shirts på sig.
Ledigt jobb

HR-Partner med lönekompetens

Vill du vara med och arbeta i en dynamisk och internationell miljö och förändra världen till det bättre? Vi behöver dig som tillsammans med HR-chef och kollegor vill fortsätta arbetet med att utveckla Diakonias HR-funktion.

Sedan 1966 arbetar för en rättvis, jämlik och hållbar framtid. Tillsammans med människor runtom i världen skapar vi smarta och hållbara lösningar på världens stora problem. För en värld utan våld, förtryck och fattigdom.

Roll och uppdrag

Rollen som HR-partner är bred och du kommer att arbeta operativt och strategiskt med att stödja chefer i HR och ledningsfrågor. På huvudkontoret blir dina närmaste kollegor HR-chef och en HR-partner. Du kommer även att ingå i det globala HR-teamet som arbetar med att utveckla Diakonias globala processer. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

  • Chefsstöd i operativa och strategiska HR-frågor.
  • HR-administration inklusive ansvar för löneadministration för huvudkontorets medarbetare och utsänd personal.
  • Superuser av HR-system samt bidra till utveckling och fortsatt digitalisering och vid behov ta fram rapporter/statistik och utbilda användare.
  • Vara delaktig i avdelningens interna utvecklingsarbete med processer och rutiner.
  • Tillsammans med HR-chef och de kollegor som finns på huvud- och regionkontor bidra till att utveckla Diakonias globala HR-funktion.

Erfarenhet och kompetens

  • Akademisk examen från universitet eller högskola inom relevant område, exempelvis personalvetenskap eller annan likvärdig utbildning.
  • Erfarenhet av operativ lönehantering, gärna i Hogia.
  • God kunskap om kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar.
  • Hög digital kompetens och systemförståelse inklusive vara en van användare av Excel och Word.
  • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
  • Strukturerad, noggrann och självständig problemlösare.
  • Mycket god förmåga att skapa och utveckla relationer.
  • Hög integritet, prestigelös och har lätt att skapa förtroende.

Vi erbjuder dig

Ett meningsfullt arbete i en internationell miljö där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen, arbetar för en rättvis, jämlik och hållbar framtid.

Diakonia vill främja god balans mellan arbete och privatliv och tillämpar förkortad arbetstid (37,5 h/v), ett förmånligt semesteravtal, halv- och klämdagar samt flexibilitet kring förläggning av arbetet. Vår arbetsmiljö präglas av våra grundvärderingar solidaritet, rättvisa, mod, engagemang och ansvar.

Plats: Diakonias huvudkontor, Alvik, Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning på 100%, provanställning tillämpas
Startdatum: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Ansök här senast 29 maj

Intervjuer sker löpande.

Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser.

Vi arbetar aktivt för att tillhandahålla en säker och trygg miljö för alla våra medarbetare och de rättighetsbärare vi arbetar med och stödjer, och har nolltolerans mot brott mot detta åtagande.

Kontaktuppgifter
För frågor om rollen och/eller rekryteringsprocessen, kontakta: HR-chef, Lena Lundin: lena.lundin@diakonia.se

Fackliga representanter:
Akademikerföreningen: Julle Bergenholtz Foglander, julle.bergenholtzfoglander@diakonia.se, +46 (0)76 501 17 44
Unionen: Magnus Walan, magnus.walan@diakonia.se, +46-(0)8 453 69 16

Diakonia är certifierade enligt Core Humanitarian Standard.

Håll dig uppdaterad – prenumerera på Diakonias nyhetsbrev

Genom att registrera din e-post så godkänner du vår hantering av personuppgifter och tillåter oss att skicka dig relevanta nyhetsbrev om Diakonias arbete.