Diakonia - Människor som förändrar världen
cyklande flickor i Bangldesh Diakonia stödjer ett projekt i Bangladesh som ger flickor möjlighet att cykla - och en ny frihet

Projektledare relations- marknadsföring

Vill du vara med och förändra världen till det bättre? Vi behöver dig som alltid har kunden/givaren i fokus och som brinner för att utveckla verksamhet och leverera resultat. För ett år sedan lanserades vårt nya insamlingskoncept People Change the World. Nu står vi inför spännande utmaningar i att skapa en supporterresa som kombinerar kreativa idéer med smart teknik.

2018-06-12

Diakonia stödjer projekt som gör att människor själva kan ta sig ur fattigdom och förtryck, genom 400 lokala organisationer i över 30 länder. När flickor cyklar i Bangladesh, mammor startar lånecirklar i Kenya, kvinnor lyckas ändra lagarna i Libanon och pojkar protesterar mot machokulturen i Nicaragua blir välden långsiktigt mer rättvis. Grunden för vårt arbete är gåvor och insamlade medel.

Din roll

Du bygger och behåller en nära, inspirerande och långsiktig relation med Diakonias supportar och givare.  

Du använder data och kundinsikter för att ständigt bli bättre och arbetar tillsammans med kollegorna på kommunikations- och insamlingsavdelningen för att skapa kommunikation och erbjudanden som är relevanta för givaren.

Du ansvarar för upphandling, leverantörer och budget inom det egna ansvarsområdet.

Din bakgrund

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom marknad, reklam, sälj eller motsvarande. Eller att du har erfarenhet av att arbeta med relationsmarknadsföring t ex kundklubb och/eller lojalitetsprogram.

Det är bra om du har erfarenhet av att genomföra kundaktiviteter och följa upp dem.

Viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Du är

Strategisk och brinner för att skapa relationer, dialog och riktigt bra innehåll som engagerar.

Strukturerad och självgående, tar initiativ och ansvar, är entusiastisk och inspirerande.

En lagspelare som aktivt söker samverkan med andra för att skapa bra resultat.

En nyfiken omvärldsbevakare med koll på digitalisering och ett föränderligt kommunikationslandskap.

Detta är också ett plus:

Erfarenhet av insamlingsarbete.

Erfarenhet av digital marknadsföring, vana av kommunikation i sociala medier och kunskap i CMS-verktyg.

Erfarenhet av arbete i folkrörelser och/eller kännedom om Diakonias huvudmän.

Vi erbjuder dig

En tjänst med kreativt utrymme i en organisation som gör skillnad på riktigt. Vi satsar på insamling och vill satsa på dig.

Vi vill underlätta för alla våra medarbetare att kombinera yrkesliv med ett aktivt liv vid sidan av arbetet. Därför erbjuder vi förmåner såsom möjlighet till fri förläggning av arbetstiden, förkortad arbetstid, friskvårdsbidrag, fri sjukvård och mediciner. 

Om anställningen

Placeringsorten är Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på sex månader.

Ansökan senast 29 juni

Diakonia vill vara en arbetsplats med medarbetare som har många olika perspektiv och erfarenheter. Vi strävar efter en rekrytering fri från diskriminering

I denna rekrytering samarbetar vi med Lyttkens & Partners. Välkommen med din ansökan på lyttkens.se

Har du frågor kring innehållet i tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:

Rekryteringskonsult: Ann-Kristin Lyttkens 0708-71 06 75

Kommunikations- och insamlingschef: Helena Lind 08-453 69 23

Facklig representant för Unionen: Annika Andersson, 08-453 69 20
Akademikerföreningen: Robert Törlind, 08-453 6927

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse