Diakonia - Människor som förändrar världen

Affärsinriktad CRM-analytiker

Vill du vara med och förändra världen till det bättre? Vi söker en affärsinriktad Customer Relationship Management-analytiker som har givaren i fokus och brinner för smarta kundresor och datadriven försäljning. Du älskar att grotta ner dig i siffror för att kunna ge kvalitativa rekommendationer som ökar lönsamheten.

Diakonias vision är en rättvis, jämlik och hållbar värld. Vi arbetar, tillsammans med lokala organisationer i 25 länder, för att människor själva ska ta sig ur fattigdom och förtryck. När flickor cyklar i Bangladesh, mammor startar lånecirklar i Kenya, kvinnor lyckas ändra lagarna i Libanon och pojkar protesterar mot machokulturen i Nicaragua blir välden långsiktigt mer rättvis. Grunden för vårt arbete är gåvor och insamlade medel.  

Tjänsten som CRM-analytiker är ny och blir en nyckelposition i den satsning på insamling som Diakonia nu gör. 

 

Din roll:

Du är superuser av vårt CRM-system (idag Microsoft Dynamics) och ansvarar för hur vi strategiskt använder systemet.

Du identifierar nyckeltal och utvärderar insamlingsaktiviteter och kampanjer tillsammans med aktivitetsansvariga.

Utifrån dina analyser ger du förslag på förbättringar för att optimera kampanjarbete, kundresor och administration.

Du fungerar som en brygga i olika IT-projekt, internt mot vår IT- och ekonomiavdelning men även externt mot olika leverantörer.

Du stöttar kollegor med att t ex ta fram kontrollpaneler, filer och rutiner som krävs för en bättre kundupplevelse och administration.

Du ansvarar för kontakten med leverantörer och budget inom det egna ansvarsområdet.

 

Din bakgrund:

Relevant eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet av CRM.

Erfarenhet av analys och lönsamhetsbedömning.

Mycket goda kunskaper i Excel.

God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.  

 

Du är:

Strategisk och brinner för att skapa goda kundupplevelser.

Strukturerad och självgående, tar initiativ och ansvar, är entusiastisk och inspirerande. 

Inriktad på att hitta nya lösningar och arbetssätt.

En lagspelare som aktivt söker samverkan med andra för att skapa bra resultat. 

En nyfiken omvärldsbevakare med koll på betallösningar, digitalisering och en föränderlig insamlingsmarknad.

 

Detta är också ett plus:

Erfarenhet av insamlingsarbete.

Erfarenhet av Microsoft Dynamics.

Erfarenhet av arbete i folkrörelser och/eller kännedom om Diakonias huvudmän.

 

Vi erbjuder dig:

En tjänst med kreativt utrymme i en organisation som gör skillnad på riktigt. Hos oss blir du del av en kultur som kännetecknas av engagemang och öppenhet. Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en internationell miljö där du, tillsammans med våra kollegor och partnerorganisationer, kommer att förändra världen! 

Placering: Stockholm, Alvik
Startdatum: Snarast eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Visstidsanställning på heltid i tre år

 

Ansök senast 31 januari 2021

Välkommen med din ansökan märkt "CRM-analytiker" till rekrytering.diakonia@diakonia.se

Har du frågor kring innehållet i tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Kommunikations- och insamlingschef: Helena Lind, helena.lind@diakonia.se, 08-453 69 23.

Fackliga representanter:
Unionen: Annika Andersson, 08-453 69 20
Akademikerföreningen: Robert Törlind, 08-453 69 27

 

Diakonia behandlar personuppgifter för att kunna administrera ansökningar och tillsätta tjänster. Vi använder oss av samtycke som Rättslig grund.

I och med att du skickar oss ditt cv och dina ansökningshandlingar ger du samtidigt samtycke till att Diakonia behandlar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen.

Vi använder denna information endast för och under rekryteringsprocessen. För detta ändamål kan vi använda den information du har delat med oss, till exempel ditt CV, personliga brev, anteckningar från intervjuer och konversationer med referenspersoner. Inga personuppgifter sparas efter en rekryteringsprocess.