Diakonia - Människor som förändrar världen

Intranätsadministratör

För att administrera och utveckla vårt nya intranät samt utbilda vår personal, söker vi nu en tekniskt kunnig, strukturerad, inspirerande och pedagogisk intranätsadministratör! 

2015-09-09 Ansvarig: Jasmin Hedlund

Diakonia har nyligen introducerat ett nytt globalt intranät med dokumenthanteringssystem för att att stärka och utveckla vår internkommunikation.

För att administrera och utveckla intranätet samt utbilda vår personal, söker vi nu en tekniskt kunnig, strukturerad, inspirerande och pedagogisk intranätsadministratör.

I arbetet ingår även tekniskt stöd och utveckling av Diakonias webbplats. Intranätet drivs i Sharepoint och webbplatsen drivs i Episerver 8.

Vi erbjuder dig:

Hos oss blir du del av en kultur som präglas av engagemang, öppenhet och arbetsglädje. Vi vill underlätta för alla våra medarbetare att kombinera yrkesliv med ett aktivt liv vid sidan av arbetet. Därför erbjuder vi förmåner såsom: Möjlighet till oreglerad arbetstiden, förkortad arbetstid, friskvårdsbidrag, fri sjukvård och mediciner.

Om anställningen:

Anställningsform: Allmän visstid
Tjänstgöringsvolym: 100 procent(37,5 timmar/vecka)
Tjänstgöringsperiod: 1 oktober 2015 (eller så snart som möjligt) till och med 30 juni 2017.
Placering: Diakonias huvudkontor på Gustavslundsvägen 18, Alviks Torg. 
Lön: Enligt avtal

Arbetsuppgifter:

Att utveckla och förbättra Diakonias intranät och vårt intranätsbaserade dokumenthanteringssystem.

Att utveckla och uppdatera användarmanualer och utbildningsmaterial.

Att motivera och säkerställa användandet av intranätet i hela organisationen genom utbildning och uppföljning.

Att vara administrativt ansvarig för behörigheter samt uppföljning och utveckling av funktioner i systemet.

Att säkerställa helpdeskfunktionen för hela organisationen.

Att ge tekniskt stöd för kollegor som arbetar med webbplatser och sociala medier.

Kvalifikationer

Relevant akademisk utbildning eller motsvarande, med fokus på information, administration, webbutveckling eller liknande.

Mycket goda kunskaper i Sharepoint och Episerver samt relaterade webb- och intranätsrelaterade program.

Dokumenterad erfarenhet av utveckling av intranät/internkommunikation, projektledning, dokumenthantering samt pedagogisk förmåga att utbilda kollegor.

God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Franska och/eller spanska är ett plus.

Meriter

Erfarenhet av att arbeta i en global organisation, med kontor i många världsdelar och i många tidszoner.

Erfarenhet av att arbeta i en biståndsorganisation.

Kännedom om Diakonias huvudmän.

Om rekryteringen

Diakonia vill vara en arbetsplats med medarbetare som har många olika perspektiv och erfarenheter. Vi strävar efter en rekrytering fri från diskriminering. Av detta skäl anonymiserar vi alla ansökningar i det första steget av urvalsprocessen vid tillsättning av tjänsten.

Ansökningstiden gick ut den 30 september.

Ladda ned ansökningsformulär i önskat format

NamnStorlekFiltypLadda ner
Jobbansökan i DOTX-format 198 KB DOTX
Jobbansökan i Word2003-format 231 KB DOT